dinsdag 8 januari 2008

Mexico







Dit is de Mexico zoals ik hem heb Gekocht, Hij is gerestaureerd door een schadehersteller die ik ken. De basis is een 1100cc escort MKII, waar erg weinig laswerk aan was.

Het binnenspatbord bij de accu is deels vervangen (accuzuur), en de wielrand rechts achter vanwege blikschade. Verder zijn de deuren opgeknapt en zitten er nieuwe voorschermen op.

Dit jaar heb ik de 5J stalen velgen met 175/50/13 banden vervangen voor 5 gepoedercoate 6J RS velgen met 185/55/13 velgen.

Daarna de ophanging van mijn vorige escort blank gemaakt en opnieuw in de lak gezet.

Eerst de bladveren en de gele koni's achter .



Daarna de veerpoten voor.



Voor ook gelijk nieuwe EBC schijven en blokken gezet.



Met dit resultaat.



Nu ziet hij er zo uit.


Alle rubbers zijn vervangen door polyurethaan en voor was al een anti duikset gemonteerd, de wegligging is hiermee 10X beter geworden, er ligt nog een set RS2000 trekstangen en een panhard stang klaar, die gaan er komend voorjaar onder.


Als dat klaar is wordt de 1600 OHC motor vervangen door een 2 liter exemplaar, en de 4 versnellingsbak van de 1100 voor een sierra 5 bak. De achteras is al vervangen door eentje van een RS2000.


Voor de APK merkte ik dat de uitlaat lek was, dus maar vervangen voor een ashley systeem dat ik onder mijn vorige escort uit heb gehaald. Alles bewaren heeft ook voordelen!

De 2 liter heb ik ook al, het is er een uit een sierra 20i. Zo heb ik gelijk al grotere in- en uitlaat kanalen, en hij is geschikt voor loodvrije benzine.


Je ziet er is nog werk genoeg, ik zal me voorlopig niet vervelen.

4 opmerkingen:

Fenske zei

MOOOOOOOOOOOOOOOOOI

vdV-tjes zei

Het ziet er allemaal weer gaaf uit. Ga zo door en als ge een handje nodig (ik heb er nu maar eentje die goed werkt) hoor ik het wel

Fenske zei

Achja Har, die ene kan veel hulp bieden.

Kees zei

Nou Harry als je tijd en zin hebt, er staat hier een doos met onderdelen die wel een laagje verf kunnen gebruiken.