Ondertussen hadden we nog telefonisch contact gehad met de gebroeders Fens, Pierre gaf adviezen en de andere twee stonden reeds aangeschoten in de kroeg omdat het Harley Dag was.
Ze beloofden wel om 's maandags even langs te komen met een accu die Frank nog had staan.
Nadat we deze erin gezet hebben, startte m'n wagentje weer vrij soepeltjes.
Harry zag de volgende dag echter dat de koelvloeistof-peil erg gezakt was (is reeds eerder ook een aantal keer bijgevuld geweest), waarna Kees (die toen toch bij ons was, omdat ons Belleke jarig was) even mee ging kijken en zag dat er 'rotzooi' in het reservoir lag en hij dacht gelijk dat de koppakking lek was. Ik mocht er vanaf toen dus niet meer mee rijden.
's Woensdags heeft Harry de benodigde spullen (pakkingset, olie en koelvloeistof) bij IRA besteld. Zelf heb ik vrijdag nog een oliefilter gehaald, nadat Kees ons ge-smst had dat we die niet moesten vergeten.
Afgelopen zondag was het dan zover: Harry en Kees doken samen onder de motorkap.
... daarna het kleppendeksel eraf gehaald om bij de bouten te komen om de kop eraf te krijgen ...
... gelijk is de kop gecontroleerd of dat hij recht was...
... na e.e.a. vervangen te hebben is alles weer terug in elkaar gezet ...
... vandaag heeft Harry nog nieuwe bougie-kabels gekocht, omdat er gisteren een kapot gegaan was. Gelijk vervangen + een nieuw luchtfilter, zodat mijn wagentje gelijk een beurtje gehad heeft.
En klaar is Kees (en Harry).
Jongens allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie hulp, en natuurlijk ook Frank bedankt voor het mogen gebruiken van jouw oprit en de lunch! En niet te vergeten: de koffie!!!
De buurman was helaas ziek, want anders was er vast en zeker weer een fles champagne open geknald.
1 opmerking:
Kijk, dat is 'gelukkig' tot een goed eind gekomen. Ken je weer lekker er tegen aan met de wagen.
Next meeting Landgraaf????
Veel plezier. Wat een handig team.
Een reactie posten