Ik dacht ik begin alvast met die 2 die ik heb leggen, maar waar kan ik die het beste leggen. Op internet vond ik een reactie van Profile en Euromaster:
Waarom nieuwe of minder versleten banden achteraan monteren?
Veel testen hebben aangetoond dat het veel gemakkelijker is om de vooras onder controle te houden dan de achteras. De voorbanden slijten doorgaans sneller dan de achterbanden, vooral bij voorwielaandrijving waar tegenwoordig bij de meeste auto's sprake van is.
Wat gebeurt er met nieuwe voorbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto verandert, omdat het evenwicht tussen voor en achter wordt omgekeerd. De bestuurder, die eraan gewend is dat de auto aan de voorkant minder grip heeft, komt dus voor een verrassing te staan. Op een gladde weg zal de achterkant eerder wegglijden dan de voorkant van de auto. De bestuurder heeft geen enkele mogelijkheid om de achteras onder controle te krijgen en heeft dan de neiging om opnieuw gas te geven, wat het verschijnsel van 'achterstevoren gaan' zal versterken. Alleen eenzeer ervaren bestuurder weet hiermee om te gaan...
Wat gebeurt er met nieuwe achterbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto is gelijk aan het gedrag dat de bestuurder kende voordat de banden werden gemonteerd omdat het evenwicht in de grip gelijk is. De grip van de achteras wordt beter en de bestuurder kan zijn auto zonder problemen onder controle houden en de auto besturen door het gas los te laten en door het stuur met de bocht mee te draaien.
Wij adviseren om de banden met het meeste profiel achter te plaatsen voor een betere grip in de bochten en meer veiligheid
Dus ik haal de voorste eraf, was ze schoon en wat blijkt. De wielen zijn niet beschadigd en na ff wat poesten kreeg ik het volgende resultaat:
4 opmerkingen:
inderdaad die hebben nog nix geleden klaar voor t volgende seizoen
Mooie wielen, zien er als nieuw uit weer !
Die heb ik nog niet in m`n collectie :D
Ziet er weer netjes uit
Mooi zo , ik ben blij dat jullie zo zuinig op mijn velgen zijn.
Een reactie posten