Nadat ie in 2004, bij Ben terecht kwam, en ik hem in 2007 kocht, staat ie al sinds ruim 2008 stil.
Inmiddels alweer bijna 3 jaar. In die jaren, zijn vele plannen en ideeën de revue gepasseerd bij Ben, en bij mij.
Het kwam er maar niet van. Ben kon aan de Mexico komen, en de rode mocht weg.
Ik dol blij, ik mocht hem overnemen ! Ik zou hem opknappen, en weer in ere herstellen !
Helaas is het tot nu toe altijd anders gelopen.
Wou ik er eind vorig jaar, eindelijk aan beginnen, kwam de Granada door schade weer op de eerste rang.
Na 2, tot 2.5 jaar stilstaan, begon het in mn kop al te spoken.. "Zal ik hem wegdoen.. ?" twijfel, ideeën kwamen.. "Hij kost me zo niks eigenlijk.." nadat ik het hier, en op FordWorld had gezet dat ik twijfelde, en iedereen het me afraadde, was ik wel weer zeker dat ik hem wou houden.
Maar niet lang helaas.. Maandje later spookte het alweer in m`n hoofd rond.
Het is gewoon dat ik er voorlopig niet aan toe kom. En mijn intresse`s toch meer bij de grotere auto`s ligt.
Vorige week werd het weer vers in gedachten gebracht.
Een kameraad kon geschikt aan een Granada Mk3 Kombi komen. Die wou hij graag hebben. Maar hij had zelf 2 Granada`s Mk2 sedan staan. Een rijdend, de andere helemaal gelast, en net compleet vanbinnen en buiten overgespoten. Die 2 moesten weg, als hij die Kombi wou. We kwamen in gesprek, en hij vroeg of ik die Granada`s wilde hebben. Wat gepraat, en het kwam ter sprake dat hij graag nog eens een Mk1 Escort wilde, ook omdat zijn vrouw dat als droom had nog. Na wat handelen, ben ik woensdag bij m langs gegaan en hebben we t besproken.
We zijn er dan ook uitgekomen.
De Mk1 gaat het nest verlaten.. Vind het ergens moeilijk, maar het is beter. Hij gaat hem opknappen, en er mooi mee in buurt cruizen, en meetings mee af.
Ik vertrouw er bij hem helemaal op dat het goed komt.
De Granada`s komen mijn kant op. De gespoten Granada gaat ff aan de kant in de stalling, die is voor later. Zitten vele nieuwe onderdelen bij, zoals verlichting, bumpers, lijsten en noem maar op.
Een 2.9i met 114.000km sinds nieuw, aangepaste aandrijfassen, kabelbomen en alles, om hem helemaal op te bouwen.
Wil die op gaan bouwen, als mijn Kombi klaar is.
Dan word de lichtgrijze gesloopt, om van 2, 1 hele mooie te maken.
Dan staan er 2 gerestaureerde Granada`s klaar, en dan wil ik de rode Sedan 2.8 GL S restaureren.
De lichtgrijze ga ik mee rijden.
Die heeft ook een 2.9i erin hangen, met een MT75 5 bak. RVS uitlaat, en lederen Scorpio interieur.
Ideale daily, voor tot die rode 2.8 GL S er is.
De Mk1 komt dus wel goed terecht, en kan er in rijden wanneer ik wil :-)
Jullie zullen hem echt nog wel zien.
Jarno, van de Oranje/Creme kleurige Consul GT (Ex Oldskool Team auto) is de nieuwe eigenaar.
Keuze`s, keuze`s, keuze`s..
Soms is het beter iets moois te verliezen. Beter verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad..
4 opmerkingen:
Tja Davey, keuze zijn lastig, maarja wat je ook beslist. Jouw beslissing telt en ik sta achter je.
Hij komt goed terecht en we zien hem zeker weer terug. Ik zou ook graag een mk1 willen, maarja dat komt nog wel eens. :-)
De Granny's zijn bij jou in goede handen en je weet t he: Komt allemaaL goed.....
Je moet af en toe keuzes in het leven maken ook al is dit heel moeilijk. Wat een ander er van zegt moet je het sch..t aan hebben. Het blijft wel jammer maar je krijgt er zeker iets moois voor terug. Succes met de restauraties.
Jammer dat hij weg gaat, maar hij komt in ieder geval goed terecht, zodat we er nog vaak van kunnen genieten (hoewel ermee rijden natuurlijk weeeeeeeel leuker is dan er naar kijken.....)
Succes met de granny's!
ik vind t wel jammer hoor davey ik ben bang dat je er spijt van gaat krijgen
je hebt er lang en hard over nagedacht
ik begrijp t wel waar houdt t op je kan niet bezig blijven
en dan der bij je kan m altijd nog opzoeken
Een reactie posten