dinsdag 4 oktober 2011

Webers

Hallo allemaal,

Een paar weken geleden heb ik de webers nog eens afgestoft en op de escort gezet. Hij liep er nog steeds erg slecht op, dus maar eens zoeken wat er mis kon zijn.


Het bleek dat het pasvlak voor het blok niet vlak was, en dat de carburateurs niet goed aansloten op het spruitstuk. Daardoor trok ie veel valse lucht wat het slechte lopen verklaarde.
Het pasvlak heb ik met schuurpapier, vastgeplakt op een vlakke staalplaat vlak geschuurd. De carburateurs heb ik moeten richten met een kunstof hamer en met een zelfgemaakte pakking zijn ze weer lekvrij.



Daarna het hele fabriek er weer opgezet en zo goed mogelijk afgesteld, daarna een afspraak gemaakt bij de autosport company om ze op de rollenbank af te stellen.




Dat is gedaan door Jarno van Haaren, de OHC guru. Het resultaat: 115 pk en 180! nm koppel, het vermogen viel wat tegen wat waarschijnlijk komt omdat de nokkenas toch standaard is (deze zat al in mijn vorige motor en ik ben er nooit achter kunnen komen wat het er voor een was). Het koppel is echter best hoog voor zo'n motor, en hij trekt er dan ook flink aan.



En dat geluidje hé

2 opmerkingen:

vdV-tjes zei

Echt gaaf Kees. Je hebt hem toch maar weer geflikt. En wat ik afgelopen zondag in Venlo zag ging hij toch als de brandweer. Gefeliciteert met het prachtige resultaat en veel plezier ermee, maar dat laatste zal wel goed komen denk ik.

Fenske zei

De Mexico doet zijn naam eer aan, wat een wagen zeg. Ik vond het de allermooiste mk2, maar nu met dat blok.... :-)

Was lekker ff zeg die nacht van Bavel rijden, wanneer is de volgende Kees