Van de week een sensor ontvangen van Robert Brink. Koste niet veel en dacht ga hem uitwisselen je weet maar nooit. Vandaag de eerste klus van het jaar gedaan........ De sensor vervangen. Alleen hij zit aan de achterkant van het blok onder de EFI inlaatspruitstuk tussen de 2e en 3e cilinder. Van Har en Ben nog sleutels gehad, omdat de sensor sleutel 25 nodig had....
De sleutels van Har paste net niet. Jammer kon ik net een iets grotere slag maken, dan maar met de ringsleutel van Ben aan de gang. Hij wilde niet los, maar ineens......
Brak hij af, dus kon ik met dop en ratel de overblijfsel weghalen, er kwam nog wat koelvloeistof uit en toen gelijk de andere erin gedraaid. Nog wat aangetrokken (tot zover dat kon) en stond ik klaar om een proefrit te rijden. Hanske kwam nog even langs en reed mee. Hij ging steeds beter rijden, maar dat zal denk met de computer te maken hebben. Dus maar even afwachten hoe het nu met de rooie gaat. Maar de oude is nu echt kapot.
4 opmerkingen:
Het was dus van de eene kant een geluk dat hij afbrak, konde er makelijker bij. Hij klonk goed toen je net bij ons weg reed. Hopen dat dat probleem nu opgelost is.
hopelijk weer iets opgelost.met dat afbreken heb ik ook ervaring mee gehad he hans want de boeugies zaten bij de taunus muurvast en bij 2 brak het bovenste ook. maar kregen ze er wel uit.hans nog bedankt voor de hulp en dat je nog een waterpomp had liggen.
Nou hij heeft nog wel een beetje dat stotteren. Misschien toch eens uit laten lezen door onze doktor in auto electronica.....
het stotteren is een bekende kwaal van de ford escort de kleppen blijven hangen waardoor je het stotter effect krijgt als ie warm is loopt ie beter enlijkt of ie op 3 poten loopt je bougie's moeten orgineel van ford zijn anders loopt je motor ook niet lekker succes hoop dat je wat had aan dit antwoord
Een reactie posten