Laatst was het eindelijk zo ver, de diesel was uitgeput en was met de vorst bijna niet meer aan de gang te krijgen.
Ondanks dat ik er eigenlijk geen tijd voor had toch maar aan begonnen, met de hulp van Pierre en Harry (en een beetje van Joep, die heeft de wielen eraf gehaald)
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Hier ligt de nieuwe motor er in, met als extra 20pk meer (intercooler) en als ik een leidinkje kan vinden ook airco (is nooit geleverd op de Van's)
Daar de Donor van 96 was, moest ik ook de complete bedrading incl. dashboard overzetten, niets werkte meer namelijk.....
Oude motor bijna los
Pierre in action
Hij loopt nu als de brandweer (heb er al 160 mee gereden, oude top was met veel moeite 130.
Alleen ging de eerste rit fout, bij Zundert hield de rembekrachtiging er mee op (vacuumpomp defect), en op de terugweg had ik ook geen stuurbekrachtiging meer, was namelijk vergeten een olieleiding vast te draaien......
Hele motorruimte onder de atf, dus voorlopig roest hij daar niet meer ;-)
Vandaag mee naar mijn werk gereden, en ik kan nu weer goed mee met het verkeer, en zelfs sommige auto's eruit trekken (dat verwachten ze niet :-)))
3 opmerkingen:
Wat de hulp betreft: graag gedaan namens Joepke en mij. Fijn dat het 'verbouwen' van de Van niet voor niets is geweest en dat ie nu weer lekker 'loopt'.
Ja ik kan me vorig jaar nog goed herrineren 'Slow lorries'. Die waren bijna sneller dan de Van.... :-)
Kleine moeite Ben, altijd leuk een beetje knutselen. Veel veilige en plezierige kilometers gewenst met het nieuwe hartje....
Enne wat kunnen er toch veel verschillen zitten in de Escorts mk7 zeg. Elke wagen is anders qua bedrading en andere details.
gefeliciteerd Ben je was het al lang van plan, en nu is het zover. Veel rijplezier je kan er weer even tegen nu
Een reactie posten