Kregen we een herinnering op de vloermat met de mededeling dat de Cabrio voor 16 juli gekeurd moet zijn. Dit terwijl ik eigenlijk dacht in Augustus. Oje, gauw maar even goed na gaan lopen dan. Hebben al veel vreemde dingen gezien, maar was maar goed dat we zijn gan controleren. De vader van Koen (van hydraulisch dak) had al aangegeven dat we met de kokers aan de gang moesten. Maar in goed overleg met Ben gingen we eerst met de remmen aan de slag.......
We hadden de remschijf op de weegschaal gelegd. de nieuw is 3.740 gram en de ouden net boven de 3.000 gram...... En de blokken, nou die zijn goed gebruikt......
Vorige week zaterdag begonnen met de onderzijde van de wagen. Eerst de bijrijders zijde gedaan. Dit is een lastige kant, omdat de benzine tank, wielbak enzovoort zitten. Dit maakt het werken niet fijn. Na het nodige schoonmaakwerk kwam Ben erachter dat (nog eens) aan de lastige zijde de meeste roest zat. Maarja als we het doen, doen we het maar goed...... En Ben ik vind het vakwerk hoor wat je er van gemaakt hebt.
Afgelopen week is alles dichtgelast en weer in alle coatingen gezet die de wagen weer goed kunnen beschermen. Hopen dat het roestmonster weer even wegblijft. Tijdens het ontroesten nog even de remleidingen achter vervangen (waren er ook aan toe) en de remschoenen gecontroleerd. Deze waren gelukkig in goede staat.
In verband met het verhaal van Harry (zie hieronder) ook de bussen vervangen in de draagarmen afgelopen zondag. Was gelukkig iets minder werk, maar dat merk je nu al aan de wegligging. De remmen werken trouwens helemaal als ankers (he Ben.....).
Verder nog wat punten bijwerken aan de spatbord rand aan bestuurderszijde. En tja even sparen voor nieuwe schokbrekers en een XR3i (130pk) uitlaat. Die zijn toch ook wel aan vervanging toe. Ze zijn nog dicht, maar die roest zal daar toch binnenkort iets aan gaan doen denk. Enne Ben nogmaals bedankt voor het lassen. Ziet er goed uit....
Maargoed Dinsdag wordt ie gekeurd manne, als we allemaal hopen op een mooi resultaat ben ik dolgelukkig. Woensdag de Fiesta mk1 naar de keuring, spannende dagen.
10/ 7 Update: Hij is afgekeurd op een stuurkogel. De wordt door garage een nieuwe opgezet. Tijdens het van de brug afrijden bleek de stabilisatorrubbers versleten zijn. Maar was geen APK puntje. Dus deze even oplossen en gaaaaaaan.
11/7 Update: Fiesta mk1 is afgekeurd op uitlaat. Deze lekt bij het spruitstuk en zit niet deugdelijk vast.Hopen dat de spaghetti uitlaat van Frankie pasbaar te maken is. dan is ie helemaal perfect. Buiten dat is er nog een fuseekogelstofhoesje gescheurd. Maar ff op kort termijn oppakken en terug sturen......
2 opmerkingen:
Flink wat werk geweest maar een mooi resultaat mannen.
Nu echt hopen dat die roest duivel voorlopig weg blijft.
Het was inderdaad een hoop werk,maar nu kan hij er weer een tijdje tegen!
Gelukkig dat hij nu weer gekeurd is, kun je weer veilig rondtoeren.
Binnenkort nog even wat rubbertjes vervangen, dan kan hij veilig mee naar Katzberg ;-)
Een reactie posten