maandag 28 juli 2008

Mk1 krijgt zijn nieuwe torretje

Zaterdag ochtend was ik begonnen aan de Mk1 om de motor te wisselen. Na het opbouwen van de nieuwe motor met onderdelen van de oude motor kon deze erin, nadat de oude 1600 eruit was..



Iets mindere was dat we tot de ontdekking kwamen dat er GEEN klepseals in de 1300 zaten.. en dat terwijl de kop er net op zat. Doen ze motor revisie, maar vergeten de kleprubbers. Boeken nagezocht en het bleek dat als je de zuiger bovenin zet, je klepveer zo af kan halen zonder dat de klep naar beneden valt. Zo gezegt zo gedaan. Hij was klaar voor inbouw. Dus na het in-op-en ombouwen zat hij erin. Standaard 1300 enkele carburateur erop gezet. Hij rijd wel goed, alleen denk dat carb nog niet 100% is, want houd soms beetje in. Ook nog keer perfecto afstellen, en dan ben ik technisch een heel eind !


Vaarwel olieverbruik en lekkage, en helaas ook vermogen, want phoe, zon 1300 met standaard opbouw heeft nou niet echt power. Cruizen dan maar !

1 opmerking:

Fester zei

Fiestamk1ziet er netjes uit hoor t blijft toch iets aparts zo'n mk1 escort nog veel sleutel plezier je zal in engeland nog zat ideen opgedaan hebben