Iets mindere was dat we tot de ontdekking kwamen dat er GEEN klepseals in de 1300 zaten.. en dat terwijl de kop er net op zat. Doen ze motor revisie, maar vergeten de kleprubbers. Boeken nagezocht en het bleek dat als je de zuiger bovenin zet, je klepveer zo af kan halen zonder dat de klep naar beneden valt. Zo gezegt zo gedaan. Hij was klaar voor inbouw. Dus na het in-op-en ombouwen zat hij erin. Standaard 1300 enkele carburateur erop gezet. Hij rijd wel goed, alleen denk dat carb nog niet 100% is, want houd soms beetje in. Ook nog keer perfecto afstellen, en dan ben ik technisch een heel eind !
Vaarwel olieverbruik en lekkage, en helaas ook vermogen, want phoe, zon 1300 met standaard opbouw heeft nou niet echt power. Cruizen dan maar !
1 opmerking:
Fiestamk1ziet er netjes uit hoor t blijft toch iets aparts zo'n mk1 escort nog veel sleutel plezier je zal in engeland nog zat ideen opgedaan hebben
Een reactie posten