Zoals jullie wel al wisten, is de RS Turbo niet goed.
Heb inmiddels met diverse CVH kenners contact gehad over mogelijke oorzaken voor mijn probleem.
Helaas komt het allemaal op hetzelfde neer. Het zit hem in het onderblok en de lagers daarvan, dat spelingen toch te groot zouden zijn en daardoor blok geen druk op kan bouwen.
UPDATE:
Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt.. Nu veel denken, en wikken en wegen het besluit genomen om met de Mk4 te stoppen.
Hij is inmiddels ook al verkocht.. Niet zomaar aan iemand, maar iemand dat hem de aandacht gaat geven die hij verdient. Gerben, van het RS2000 magazijn. Hij gaat de RST motor gebruiken voor zijn RST, en de 1600 Carb weer in de Mk4 hangen, en daar dagelijks mee rijden.
Het was een moeilijke keus, zeker vanwege alle herinneringen die ik, maar ook jullie eraan hebben. Dat maakte de keus moeilijk. Want zomaar loslaten gaat niet.. En hij zal voor mij altijd een speciaal plekje in het hart houden !
Maar ik ken Gerben zelf, en weet dat ie daar een goed thuis heeft. Hij zal ook zeker nog wel her en der op treffens verschijnen.
IK WIL ALLE FORD VRIENDEN BEDANKEN, VOOR ALLE HULP BIJ HET OPBOUWEN EN OMBOUWEN VAN DE MK4, EN HOOP DAT JULLIE ER GEEN SPIJT VAN HEBBEN.
Ik had de Turbo ombouw niet moeten doen, dan had ie nooit weggegaan..
Maarja, gebeurt is gebeurt .. :(
Zaterdag gaat ie al weg..
Ik ben dan even autoloos, maar dat komt wel goed.
Ben vandaag bij een Granada gaan kijken, en heb deze gekocht.
6 opmerkingen:
Hé Davey,
Je moet niet vergeten dat je alsnog geprobeert hebt. En die uren van hulp etc. daar zijn de Fordvrienden voor.
Het is een moeilijke beslissing dat geloof ik best, maar wij hebben nou eenmaal één zwakte ook onze dagelijkse auto zal nooit standaard blijven
Succes hé.
Davey je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Al blijft het toch een gave wagen. En wat Pierre ook zegt die uren die we ermee ingestoken hebben tellen niet, wand daar zijn we [ford]vrienden voor.
Groetjes en succes met uw beslissing.
je weet het he, niet geschoten is altijd mis.toch jammer maar een granada is ook leuk we zien het wel succes.
Dank dat jullie zowiezo achter me staan.
Zoals vandaag ook verteld tegen Harry en Sas, en Pierre en Nicolette, het moeilijke eraan is, de auto heeft voor mij, maar ook voor jullie Emotionele waarde..
Maak je niet te druk Davey, moet je zien hoe ver je gekomen bent, en autorijden kost altijd geld. Ik denk dat ik ook wel voor de rest spreek als ik zeg dat we je met plezier geholpen hebben, het is namelijk altijd gezellig als we samen met zoiets bezig zijn. Het is misschien zonder al te veel kosten nog wel goed te krijgen maar dat is weer wel veel werk, en dan blijft een RST niet de beste keus voor woon/werk verkeer.
Wacht de reakties even af, en als er nog gesleuteld moet worden hoor ik t wel.
jammer dat de ombouw deze problemen opleverde en dat de mk4 nu weg is ,maar als pa zijnde ben ik ook wel een beetje opgelucht . ik heb maar een ritje meegereden maar was diep onder de indruk van de acceleratie en snelheid , en als je weet wat voor beest er onder dat rechtse pedaal zit zul je onbewust toch uitgedaagt worden .maar binnen een aantal weken is de granada er ,en zal de pijn van het afscheid verzacht worden.
Een reactie posten