zondag 15 mei 2011

Fiesta mk1, mk3 en mk7



Twee weken samen me Kees en Davey (nogmaals bedankt he mannen) op jacht geweest naar een vreemd probleem van de XR2i. Zijn ontsteking staat 18 graden te vroeg. Dat is vroeg zeg...... Bijna alle sensoren vervangen dank zij de Sierra's die gedemonteerd zijn. Maar dat hielp niet veel. Bleef vroeg staan. Wel liep hij alweer wat beter. Daarna op jacht gegaan naar een ontstekingsmodule. Deze heb ik gevonden in Doetinchem en vrijdag gemonteerd. Hij loopt netjes maar moet met Kiske nog eens kijken hoe hij nu staat. Dus ben benieuwd. Verder staat hij best gaaf op de Cossies. Kijk maar:




Gisteren na de bergersmeeting (was een mooie meeting van allemaal bergingsvoertuigen, mooi om te zie) nog even thuis wat gerommeld met de XR3 versnellingsbak voor de mk1. Deze ben ik langszaam aan het schoonmaken. Hij knapt al wat op, maar tips om hem nog mooier te maken zijn welkom.....







Verder de mk7, die heeft er alweer in 11 maanden 24.ooo km gereden. Vandaag even 5 kilo vlieg eraf gehaald en binnenkort een poetsbeurt geven. Knap hij lekker van op.......

3 opmerkingen:

Fester zei

ik heb m toen met een scotchbrite matje schoon gemaakt en toen heb ik m gespoten met velgen spray wel n werk hoor maar t gaat om t resultaat hij knapt er altijd van op

vdV-tjes zei

Goed bezig Pierre. Ik zou de versnellingsbak ook spuiten. Ik denk dat zilver ook het mooiste is. Het stangetje waar de koppelingskabel aan komt kunde misschien dat mooie blauw van ons spuiten??? Succes ermee in ieder geval.

Davey zei

U is weer mooi bezig :)
Laat nog weten zodra je erachter bent, wat ontsteking nu doet, ben er nieuwsgierig naar.

Over de v-bak, ik zou hem afplakken waar nodig, dan met stoomcleaner o.i.d schoonmaken, ontvetten en dan spuiten ;)