zaterdag 14 mei 2011

update Fiësta en de ghia mag weer n jaar


ik heb n paar weken geleden met kees t blok opgehaald van de xr2 mk1, die ik ooit s gekocht heb voor de onderdelen. En ben langzaam maar zeker nu alles uit elkaar aan t draaien.
Ik denk zelf dat t blok toch wel n verleden heeft omdat er een deuk in de olie oppak buis zit die in t onderblok zit en omdat er volgens mij een nieuwe cartepan op zit
Maar toen ik m gekocht heb liep ie nog goed en hij word grondig nagelopen dus dat komt allemaal wel goed .
Nu is t alles opknappen, revieceren, vervangen en kijken wat er nodig is, er moeten ook wat dingen in Engeland gedaan worden.
Stapje voor stapje dit heeft toch zijn tijd nodig



ik houd jullie op de hoogte







tis alweer 2 weken geleden maar hij mag weer n jaar, ik heb van te voren n koplamp vervangen omdat er n gat in t glas was gekomen. Ook de remcilinders vervangen achter en de remschoenen omdat dat vorig jaar ook al maar net goed was.


Kees heeft m voor mij weg gebracht om te laten keuren en met een cm meer roest was tie afgekeurd. Maar hebben is hebben die goedkeuring.




verder heb ik nog een nieuwe spiegel en n tankdop slot op de kop kunnen tikken met t slot gaat t goed de spiegel is in mijn DRIFT gesneuveld maar dat komt ook nog wel goed


tot zover deze uitgebreide update veel sleutel plezier

4 opmerkingen:

Fenske zei

Kijk dat gaat alweer lekker met hobbyen. Altijd spannend zo'n keuring vind ik..

Als je onderdelen nodig hebt vanuit England, laat maar ff weten Ben, Kees (misschien), Sam en Ik gaan naar Fordfair dit jaar. Kunnen we altijd daar ff rond kijken..

Waar heeft hij zoveel roest dan??

Fester zei

rechts achter dorpel maar dat is nog goed te repareren hoor Wij gaan waarschijnlijk ook naar engeland anders graag zelfs ik had bij ben ook al n beetje geinformeerd om eventueel de kop af te gooien ik wist niet dat jullie gingen ?we houden wel even contact toch

vdV-tjes zei

Goed bezig Frankie, jammer van de roest maar dat zal wel goed komen. Wat de spiegel betrefd, scherven brengen geluk zullen we maar denken hee.

Davey zei

Mooi dat de Ghia weer een jaartje mag Frank.
Wel zonde van de roest, maar zal vast goedkomen. Tankdop, spiegeltje.. Beetje bij beetje word het toch weer een nieuwe ;)

Benieuwd naar het Kent blokje, en ook zeker wat betreft het vermogen straks, als je plannen doorgaan !