zondag 11 augustus 2013

Boerendag te Alphen

We waren via de mail (zie eerder) gevraagd om bij de Boerendag te Alphen te komen met onze Fordjes. Het leek de organisatie wel leuk om van oud tot nieuw wat mooie Fords neer te zetten.
 
Frank, Kees, Deny, Sam Tim en ik gingen 's morgens rond een uur of tien die kant op helemaal naar Alphen. Davey kwam ook met de Transit vanuit Haarlem (wat een tocht). En we waren eigenlijk best wel gelijktijdig aldaar.
 
De auto neer gezet op zijn plekkie (door het inschrijven hadden we plekkies en een enveloppe met consumptie bonnen etc.). Was mooi geregeld en daarna lekker rond gelopen. Er was heel veel te zien zeg. Buiten auto's veeeeeeeeel tractoren, brommers en andere machines. Het was genieten zeg.
 
 
 
Ook waren er activiteiten en hadden ze ook mais en aren enzovoort gepland. Dit werden op traditionele manier geoogst. Echt mooi om te zien. Verder waren er nog kraampjes met van alles en nog wa.
 
En weet je wat er nog het grappigste was, We zijn de oude eigenaar van onze Fiesta tegengekomen. Die stond lekker te genieten zeg en we hebben nog wat gepraat. Hij was onder de indruk hoe hij er nu uitziet. Mooie wieltjes zei hij. Leuk zeg. Hij heeft nog de oude kenteken platen op zolder liggen achter de isolatie. Ik hoop dat ie aan ons denkt als hij ze weer ziet :-)
 
 
 
En buiten de oldies waren er ook vrachtwagen (geen Fords) maar wel Scania's, deze zijn voor Joep en Sam :-)
 
Ik heb genoten van de dag en we moesten weer vroeg naar huis in verband met de buurtbarbeque. Bij de vrachtwagens zagen we nog wel een tractor pulling track liggen en het bleek dat dat binnenkort was.  In het weekend van 24 en 25 augustus is er Truck en Tractor pulling. Ik en Sam gaan er in ieder geval naar toe.
 


Ik Sam en Tim hebben volop genoten en het was buiten het mooie weer een prachtige dag. Volop genoten, maar volgens mij waren dat er meer.

1 opmerking:

vdV-tjes zei

Weer een mooie en leuke leerzame dag geweest dan.