zondag 22 december 2013

Tosca`s Escort F1. Nu F1x2 !

Bijna het eind van 2013. Tosca haar F1 moest weer gekeurd worden, maar we wisten dat er wat rottigheid aan zat. Er was ook (helaas) al eens aan "gelast" maar over het oude heen, en voor schandaal..

2 weekjes terug, in het weekend de skirts er eens afgehaald, interieur deels gestript, en de schade opgemaakt.
Een paar foto`s, en helaas bleef het niet bij deze 3 plekken..



De schade: 
-Bodem bij voetenruimte, links en rechts.
-Dorpel links.
-Chassisbalk links en rechts achter.

Dag erna de auto naar Thijs-mann gebracht, daar zouden ze hem lassen.
Daar heeft ruim een week gestaan, en hebben ze de rottigheid eruit geslepen, en er weer vers plaatwerk ingelast. Daarna in de bodyshutz, zodat het weer behandeld is. 
Dat was alvast 1 zorg minder. Hij is weer hard. Er zitten nog wel her en der wat roestplekjes op, maar het rotte is weg. De rest aanpakken met fertan en erna bijwerken.
We gaan nu zelf nog aan de binnenzijde van de balken etc, het vol blubberen met ATF en wax. 





Erna APK. Viel gelukkig wel reuze mee.
-Remklauw rv zat muurvast. Deze gedemonteerd, en gereviseerd.
-Ashoes lek door verkeerd gemonteerde klem (heeft ze ruim jaar terug zelf vernieuwd, kan gebeuren). Piepklein gaatje, dus wat kit, en voila.
-Fuseekogelhoesje kapot/los. Deze even vernieuwd.

De katalysator gemonteerd (zat er niet onder), interieur terug gebouwd, en hij was klaar. 
Ze kan nu weer ertegen tot zeker December 2014. 
In het achterhoofd gehouden, dat er grote kans is, dat de rottigheid terug komt, toch besloten om eventueel deze op te ruimen met de tijd.

Dus een oplossing bedenken, of een opvolger zoeken opt gemak.
Nu kwam Vincent naar ons, dat zijn oude F1 weer te koop stond. Hij heeft hem afgelopen April ingerolen op een Focus ST. Maar zijn F1, had buiten wat kleine plekjes, geen echte rottigheid, en vooral, er was nog nooit aan gekloot. Hij heeft hem 8 jaar gehad, kocht m van 1e eigenaar, die hem bij "zijn" dealer had gekocht, dus hele historie bekend.

Zaterdag erheen gereden om te gaan kijken. Proefgereden, wat over prijs gepraat, en deze meegenomen.
Hij heeft een paar aandachtspuntjes, maar hij is nog zeer goed kwa basis. Klein plekje op 1 balk, wat ik meteen ga aanpakken. Wielrandje ook klein plekje. Buiten wat blaasjes, nog steeds een nette auto. En zeker voor weinig geld. 



Vincent had hem toen hij hem had al flink aangepakt kwa aanpassing. Met verkoop zijn er wel hoop dingen afgegaan. 
Wat er nog wel opzit:
-Voorruitverwarming
-Electrische spiegels (Heeft F1 standaard niet)
-Gele Koni`s 
-Verlaagd
-Nieuwe draagarmen

De vorige eigenaar had nog 2 nieuwe banden erop gezet.
Bumper is wel gescheurd nu, maar dat maakt niet zoveel uit.

Deze gaan we nu eerst APK keuren, en dan behandelen preventief. Wat opknappen, en dan eventueel word het de opvolger van de F1 van Tos.

Zo, een heel verhaal, maar zijn jullie een beetje bij over het bloed zweet en tranen, gevolgd door blijdschap,  van Tosca haar F1.

En nu, fijne dagen tegemoet, en weer genieten in 2014.

Groetjes, Davey & Tosca

3 opmerkingen:

vdV-tjes zei

Zo jullie zijn aardig bezig geweest. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Het zijn echt de bekende plekken waar de f1den eerste rot was.

Fenske zei

Zo dat is weer even schrikken zeg bij Tosca haar F1. Maar mooi dat ie weer een jaartje mee kan. Nog even aanpakken qua preventie en kan ze weer er even tegen. Dat zo een mk7 zo hard kan roesten he.

Andere ziet er niet verkeerd uit zo te zien, maar zal hem spoedig in het echie zien denk. Tot die tijd veel plezier met hem :-)

Kees zei

Dat hebben ze netjes gemaakt, nou inderdaad zorgen dat ie niet verder roest. Misschien kun je de minst goede als winter F1 gebruiken en de beste s'zomers? luuks hoor :-)