maandag 6 januari 2014

Fiesta wordt weer rijklaar gemaakt :) Updated !! :)

Hallo allemaal,

zoals iedereen weet  heeft de fiesta vorig jaar tijdens de vakantie in luxemburg eenn flinke opflikker gehad waardoor mijn aandrijfas  aanbarrels lag.

vorige maand heb ik samen met Devin het sub-frame aangepast zodat we de aandrijfas die we op Santa Pod hebben gekocht kunnen plaatsen.
afgelopen zondag was het zover hoor.  na dagen passen en meten, stralen, lassen en spuiten mocht kon het sub-frame eindelijk onder de auto, samen met de aandrijfas.
het ging als een zonnetje :), naderhand zijn we verder gegaan om de motor weer te kunnen laten draaien. tijdens de EFE heb ik met michel  mijn 1.6 carb geruild voor een 1.3/1.4 carb.
het enige wat nog aangesloten moet worden is mn choke kabel, aangezien mijn huidige te kort is, dat was weer een beetje jammer.

vanavond ben ik bezig geweest om mn xr2 achteras verder klaar te maken voor montage.
tijdens de kerst heb ik mijn nieuwe Remslangen binnen gekregen van http://www.mattlewisracing.co.uk/ vanavond ben ik deze slangen gaan passen op de achteras.
het is maar goed ook dat ik dat gedaan heb, want de houders van de remslangen op de achteras moesten uitgeboord worden. dit was gelukkig een fluitje van een cent.
inmiddels zitten de slangen aan de as en zijn ze gemonteerd aan op de remleidingen.

morgen ga ik even naar slager om te vragen voor 2 borg ringen om de wiel-lagers van de achteras op zn plek te houden. helaas zijn de nokjes op de mijne weg gevreten :(.

dit was het zowel wat ik de afgelopen week gedaan heb.
zie hieronder mijn todo list:

Montage:
Ashley Uitlaat systeem monteren (voltooid)
xr2 Achteras monteren (Voltooid)
Remslangen monteren (Voltooid)
Remsysteem spoelen en ontluchten (Voltooid)
nieuwe verlagingsveren monteren. (achter Voltooid)
Choke kabel aansluiten
Gaskabel vervangen (voltooid)
Sport stuur plaatsen
Geboorde gaten van de oude trekhaak dicht lassen
Bumpers spuiten (voltooid)
Andere Benzine tank plaatsen (Voltooid)

Uitzoeken:
Betere motor koeling  (2 Fans, 1 op thermostaat 1 manueel)
HP oliepomp + olie koelings kit
extra meters op het dashboard
Schokbrekers  vergelijken

 dit was hem weer voor effkes ;)

7 opmerkingen:

Fenske zei

Kijk eens aan dat is een mooi lijstje. Gelukkig schiet het al een beetje op.

Zoals je gisteren zei zou het gaaf zijn om de Classic Ford met hem te bezoeken. We gaan ervoor Stefan.

Ik zal vanavond even kijken naar die ringen. Succes nog en als we wa kunnen betekenen :-)

vdV-tjes zei

Zo jullie zijn goed bezig geweest. Hopen dat het nu allemaal mee gaat zitten. Succes verder ermee.

vdV-tjes zei

Zo jullie zijn goed bezig geweest. Hopen dat het nu allemaal mee gaat zitten. Succes verder ermee.

Stephan zei

Dat gaan we zeker, gelukkig kan ik nu nog ff sparen voor de vakantie ;)

Stephan zei

Dankje har, we doen onze best, ik heb nog zat ideeen en plannen om de fiesta nog vlotter en dus leuker te make ;)

Kees zei

Goed bezig Stephan, dat schiet lekker op

Stephan zei

jaja het begint wat te worden,

ik zit nu ontzettend te kloten met het uitlaat systeem ik krijg het er maar niet netjes onder. het moet op 1 of andere manier passen maar het wil niet lukken.

heeft iemand ervaring met dit systeem ?

groetjes stephan