zondag 25 mei 2014

Roest schade bij Fiesta

Voordat hij de stalling in ging hadden we al het één en ander gezien, maarja voordat we naar de Calssic Ford gaan moet hij wel even aangepakt worden. De wagen bij Ben neer gezet en in de voorjaarsvakantie gaan we hem aanpakken. Is ie op tijd gereed voor de rit :-)


Is maar goed dat ik een motorrijbewijs heb, kan ik hem ook op 2 wielen rijden.



Maar ja Ben was er al eerder aan begonnen dus kon de vakantie gebruikt worden voor het verder behandelen en opbouwen. (ten minste tussen de buien door)


De biienkant was al in de zinkspray gezet en na deze behandeling in de strijkkit. Daarna nog even alles in grond verf en lak gezet. Onderzijde en kokers nog even getectyleerd. 

Maar op één of ander manier bleef er water in de auto komen. Terwijl de rubbers er toch goed in zaten. Wat bleek kwam via de deuren naar binnen. De deuren zijn dichtgeplakt met ducktape en deze is naar de buitenzijde gaan hangen. Maar nu even nieuwe folie aangebracht en toch weer een probleem opgelost. Misschien toch wel handig die buien erbij :-)


Ook nog even gordels aangebracht voor de achterbank. Safety first he.


Nog even wat controle middelen installeren en natuurlijk ook de sofa's......



Afgelopen donderdag heeft Sam nog even de kleppen gesteld (met Ben samen) en daar bleek dat de benzine toevoer slangen hun beste tijd hebben gehad. Deze zijn inmiddels uit voorzorg compleet vervangen.


Hij staat nu lekker thuis in de garage en vandaag nog even lekker mee gereden. Verder zullen we van de week nog even vertroetelen en inrichten voor de rit. Ik heb er zin in en de Fiesta ook, die ging er weer als een haas vandaar (ook tegen een Mercedes, alleen die won door snelheid, maarja als ge geflitst wordt is nie leuk meer tegenwoordig.

Benneke bedankt voor uw werkzaamheden en gastvrijheid. Ik heb geweldig genoten tijdens de werkzaamheden

2 opmerkingen:

BenDeGek zei

Graag gedaan hoor, ik vind het altijd leuk om aan dit soort auto's te werken :-)
Hij rijdt ook erg lekker moet ik zeggen!
Vandeweek mijn Fiestaatje nog even nalopen, en dan zijn we allebei klaar voor de Classic Ford Show!

vdV-tjes zei

Goed bezig geweest mannen. Kan hij er weer jaren tegen aan. Groot gelijk dat je hem gelijk zo goed aanpakt.