maandag 26 maart 2018

Remmen Mondeo




Vandaag heb ik maar eens wat noodzakelijk onderhoud gedaan aan de Mondeo. Ik zag al een aantal weken dat mijn collega's mij vreemd aankeken als ik voorbij kwam, maar ik wist niet waarom. Uiteindelijk bleek dat mijn achterremmen zover versleten waren, dat de accoustische indicatoren hun werk aan het doen waren en een hoop gepiep produceerden. Helaas werkt dat dus niet bij doven en slechthorenden, waardoor nu dus ook de schijven vervangen moesten worden................



Zoek de verschillen

En weer als nieuw!  Helaas bleek bij het indraaien van de rechter remklauw dat deze een beetje lekt (kwam wat remvloeistof onder het rubber uit, was eerst niets van te zien) dus maar weer op zoek naar een nieuwe remklauw :-(

Dit setje heb ik gekocht bij een gereedschapsboer bij de interclassics is essen, dat werkt toch wel een stuk handiger :-)

3 opmerkingen:

Fenske zei

Aaaaaaaaaaa vandaar dat je met piepende remmen aan kwam. Mooi setje Ben. Komt van ver denk :-)

Kees zei

Goed bezig Ben, alles netjes opgemaakt voordat je er nieuwe spullen op zet.

Fester zei

dat werkt wel zo'n setje ik mocht m van Davey lenen netjes weer